MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

 

2017/2018

 

 OBSAH A CÍL PŘEDMĚTU 

Už 7. školní rok se v 9. ročníku  vyučuje  předmět MEDIÁLNÍ VÝCHOVA, ve kterém se žáci seznámí s fungováním masmédií a s jejich rolí v dnešní společnosti. Žáci se budou z různých úhlů pohledu seznamovat s novinami, rozhlasem, televizními zprávami, časopisy, filmovým průmyslem a internetem. Velká pozornost se bude věnovat vlivu reklamy a kyberšikaně. Žáci se budou  učit rozlišovat typ, věrohodnost a záměr mediálních sdělení (např. informovat, přesvědčovat, bavit, manipulovat). Cílem vyučovacího předmětu není „biflování“ teorie, ale dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí i dovedností. Pokusíme se pokračovat ve vydávání školního časopisu HELENA (starší čisla si můžete přečíst na webových stránkách školy). V rámci mediální výchovy se budou žáci učit kritickému myšlení, budou si prohlubovat  čtenářskou gramotnost a schopnost komunikovat.

Žáci mají  k dispozici novou školní učenbnici Mediální výchova z nakladatelství FRAUS. Dále budou do vyučování potřebovat libovolný sešit na poznámky, nebo mohou psát na volné listy, které si však musí archivovat.

DOMÁCÍ PRÁCE - MEZIGENERAČNÍ DOTAZNÍK

Vyptávejte se rodičů, příbuzných  nebo jiných lidí starší generace a vyplňte  co nejpodrobněji  dotazník o sledování médií. (Pokud vám nevyhovuje připravený formulář, pište na svůj papír.) Snažte se o co nejvíce vyčerpávající odpovědi a o přehlednou pěknou úpravu. Můžete zaznamenat i skutečnosti, na které se dotazník přímo neptá. Pokud máte možnost, ptejte se i prababiček a pradědečků. Možná budete překvapeni, co všechno se dozvíte.

Zadáno: ve škole 25. září 2017

Termín odevzdání:  2. října 2017, v odůvodněných případech nejpozději 30. října 2017

Úkol je povinný  pro všechny žáky, i když v době zadání nebyli ve škole. (Nepodceňujte ho, je za něj známka nejvyšší hodnoty.)

mezigenerační dotazník

 

 

2016/2017

 

   SAMOSTATNÁ  PRÁCE   -  REKLAMA   

Na závěr tematického okruhu rekama si  připravte samostanou práci, která bude mít písemnou přípravu, ale bude před třídou přednesena ústně. Na úkolu budeme pracovat ve škole během dvou vyučovacích hodin.  Komu nebude tento čas stačit, dokončí práci doma.   Reklama - zadání)

Zadáno ve vyučování  28. a 29. března  2017.

Termín odevzdání písemné přípravy nebo odeslání materiálu v elektonické podobě je do 25. a 26. dubna 2017 (v následujících hodinách MV budou žáci svoji práci postupně prezentovat spolužákům).

 

2015/2016

 ZADÁNÍ DLOUHODOBÉHO ÚKOLU 

 ŠKOLNÍ ČASOPIS 

Přímo v hodinách MV a VV budeme připravovat sestavení a vydání časopisu.

ZADÁNÍ: Vytvořte 3 - 5 členný redakční tým a připravte obsah květnového čísla časopisu s libovolným zaměřením (sport, móda, zvířata, elektronika, naše škola...) Časopis by měl obsahovat zpravodajskou i publicistickou část (zprávy, oznámení, editorial,  dále například reportáž, rozhovor nebo fejeton. Dodržujte podmínky, které se týkají rozsahu, obsahu, původnosti textů, způsobu zpracování a odevzdání.

ZADÁNO: ve vyučování 8. 3. 2015

TERMÍN ODEVZDÁNÍ PRACOVNÍ VERZE: 13. 4. 2016

TERMÍN DOKONČENÍ: 27. 4. 2016

 AKTUALITY DO KAŽDÉ HODINY 

Předem určení žáci si na začátek vyučovací hodiny připraví krátkou (cca 3 minuty) aktualitu na libovolné téma.

Doporučené okruhy témat:

- novinky v mediálním světě (nová technika, nový pořad nebo televizní či rozhlasový kanál, nová reklamní kampaň)

- vliv médií na populaci (kyberšikana, bezpečný internet, reklama, PC hry)

- zprávy, které se týkají především mládeže, vědy nebo médií

- zajímavosti

Cílem aktualit je učit se vystupovat na veřejnosti (souvisle mluvit před třídou) a učit se tzv. kritickému myšlení.